معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری میانه بر ممنوعیت استقبال از ماه محرم و نصب بنر عزاداری قبل از روز مباهله تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قاسمی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری میانه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان میانه  گفت:به دلیل اشباع شدن بیمارستان‌های میانه، تنها راه چاره رعایت هر چه بیشتر مسائل و ضوابط بهداشتی در تمامی امورات از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت و ایام عزاداری محرم بوده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مناسب نیز الزامی است.

او تاکید کرد: کلیه مراسم باید در فضای باز محصور از مدارس و اماکن ورزشی اجرا شود.

او گفت: با توجه به ظرفیت بالای فضای مجازی، تبلیغ و تشریح واقعه غدیر ضروری است و انتقال فرهنگ غدیر به نسل حاضر و آتی نیز سبب جاری و ساری شدن فرهنگ غدیر در جامعه می‌شود.

قاسمی توجیه ضرورت رعایت موارد و مسائل بهداشتی، انتظامی و امنیتی در جامعه به تمامی هیات‌های مذهبی را از سوی اداره تبلیغات، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی را خواستار شد و تاکید کرد: فقط هیات‌های پروانه دار در ساعات و اماکن شخصی که مجوز دریافت کرده اند مجاز به فعالیت  خواهند بود و سد معبر تحت هر عنوان ممنوع است.

 محمودیان دادستان عمومی و انقلاب میانه نیز اداره تبلیغات را مسئول نظارت و رسیدگی بر امور هیات‌های مذهبی خواند.

 محمودیان اضافه کرد: اخطار به صورت شفاهی و بعد به صورت کتبی لازمه‌ جلوگیری از تخلفات هیات‌های مذهبی است و اگر با وجود این اخطار‌ها باز هم تخلفی مشاهده شد اداره تبلیغات می‌تواند گزارش کرده و پس از بررسی پرونده را قضایی کنیم.

حجت الاسلام محمدی  امام جمعه میانه نیز در این مراسم با اشاره به شرایط کرونایی موجود بر رعایت ضوابط بهداشتی در تمامی مراسم ها برای تامین امنیت روحی و روانی مردم و حفظ سلامت مردم و اخذ تعهد کتبی از هیات تاکید کرد.

حجت الاسلام محمدی بر ارائه اشعار در شان روضه و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و محتوای دینی برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: بهره مندی علمی، ارتقای فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی و منسجم بودن برنامه‌ها از جمله تعیین ساعات پایانی مراسم‌ها از ضروریات است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.